Sustainable Societies (SUS)
The Sustainable Societies research environment consists of two themes: Sustainability Education Research (SER) and Social Change and Sustainability (SOS). It has a subject-wise starting point in pedagogy, global studies and natural science and technology didactics.
SUS works across disciplinary boundaries with a focus on a broad definition of sustainability. In practice, we conduct research that includes many of the global goals for sustainable development, from sustainable development and learning to peaceful and inclusive societies, and how sustainability and social change are linked. In addition, the Master's program Global Studies – Sustainable Societies and Social Change is linked to SUS. In doing so, SUS aims to create a lively research environment that both produces important research on sustainable societies and supports educational activities at advanced level at the School of Education and Communication (HLK). All teacher training courses at HLK are also supported by research within SUS.
Themes
Researchers
Projekt
GEM
Ge tjejer kraft och möjlighet att omfamna sin digitala och entreprenöriella förmåga
MOST
MOST, som står för Meaningful Open Schooling Connects Schools to Communities, är ett EU-projekt som Högskolan för lärande och kommunikation deltar i genom forskargruppen Praktiknära utbildningsforskning (PUF).
ULF
ULF är en nationell försöksverksamhet som genomfördes på uppdrag av regeringen mellan år 2017 och 2021. Försöksverksamheten ska utveckla och pröva hållbara samverkansmodeller mellan akademi och skola vad gäller forskning, skolverksamhet och lärarutbildning. Försöksverksamheten har nu förlängs till 2024 som en övergång till permanent verksamhet.
Publications
- Hammarsten, M. (2024). ”Skrolla och rolla” - Skärm, slöjd och skapande verksamhet [bloggpost]. Jönköping: Jönköping University
- Nilsson, M. (2024). Jihad and heroic hypermasculinity – Recruitment strategies, battlefield experiences, and returning home. Studies in Conflict and Terrorism
- Hammarsten, M. (2024). ”Hemligheter, farligheter och färdigheter”: Hur barn gör platser till sina egna i ett samskapande byggprojekt. Göteborgs universitet
- Nilsson, M. (2024). ”Vi måste knäcka gängen för att stoppa terroristerna”. Dagens Nyheter (pp. 5-5).
- Hammarsten, M. (2024). Förmiddag i P4 Jönköping [Radiosändning].
- Nilsson, M. (2024). Går det att veta när Putin inte längre bluffar om kärnvapen?. Göteborgs-Posten
- Hammarsten, M. (2024). Rum för utomhuspedagogik.
- Nilsson, M. (2024). Stöd till Ukraina kan förebygga nya krig. Svenska Dagbladet (pp. 4-4).
- Blom, K. (2024). Ordinary people, meaningful pasts – Negotiating narratives in public pedagogical spaces of family history research. (Doctoral thesis, Jönköping: Jönköping University, School of Education and Communication)
- Nilsson, M. (2024). Detta innebär krigsplacering i Jönköping. Jönköpings-Posten
- Nilsson, M. (2024). The mother, the politician, and the guerilla. Taylor & Francis
- Nilsson, M. (2024). Varför ökar Gazakriget hotet mot Sverige från al-Qaida?. Jönköpings-Posten (pp. 20-20).
- Nilsson, M. (2024). Tala klarspråk – även israeler utför terrorism: Terrorforskare: Svenska medier och politiker borde vara konsekventa. Aftonbladet
- Blom, K. (2024). The banal significance of family history research: Experiences and narratives from participants of Swedish non-formal family history courses. Historical Encounters 11(1), 18-29
- Nilsson, M., Escobar, K., Ahl, H. (2024). Labour market integration of refugees in Sweden: Analysing the interactions of CSOs at different levels. Journal of ethnic and migration studies 50(6), 1317-1335
All hits from DiVA (273)