För att ta reda på om biblioteket har tillgång till en artikel i fulltext söker du på artikelns titel i Primo. Du kan även söka utanför Primo för att beställa artiklar från tidskrifter som biblioteket inte prenumrererar på.

Hitta fulltext i Primo

  • Sök på artikelns titel inom citattionstecken. Exempel: Post-acute COVID-19 syndrome
  • Om biblioteket har tillgång till fulltexten finns länk(ar) under rubriken Tillgång online
Skärmdump som visar tillgängliga alternativ för åtkomst för en resurs. Rubriken är "Tillgång online", under den finns två rader med alternativ med namnet på plattformen som$€sursen finns på.

Beställ artiklar som biblioteket inte har tillgång till

Om du inte hittar fulltexten i Primo kan du välja att söka utanför bibliotekets tillgängliga material:

  • Klicka i Inkludera även material som biblioteket inte har tillgång till, men som kan beställas och sök på artikelns titel inom citationstecken.
En skärmdump på en växlingsknapp som är aktiverad. Den är färgad turkos och har texten "Inkludera även material som biblioteket inte har tillgång till, men som kan beställas.
  • Välj alternativet Beställ kopia via e-post för att se om du kan få direkt tillgång till fulltexten. Artikeln levereras då till din e-post inom 8 timmar. Du kan beställa max tre artiklar per dag.
  • Obs! Alla artiklar kan inte beställas på detta sätt på grund av begränsningar i tjänsten.
  • Om artikeln inte finns tillgänglig att beställa via e-post, välj alternativet Beställ en tryckt kopia och fyll i formuläret eller mejla de fullständiga artikelrefenserna till interlib@ju.se. Du får ett meddelande från biblioteket när artiklarna finns att hämta.
En skärmdump med beställningsalternativ för en resurs i Primo. Det finns två boxar med alternativ. Alternativen är en tryckt kopia via fjärrlån eller en elektronisk kopia via Get It Now. Varje box har en rubrik med en lista med begränsningar och information om varje alternativ och en knapp under för att gå vidare med det beställningsalternativet.