-
Läs Encells nyhetsbrev om ”Karriärvägledning för vuxna”
Vägledning för vuxna handlar om mycket mer än att stödja en valprocess, det handlar också om stöd för lärande i övergångar.
-
Ny bok: Den ökande livslängdens potential för samhällsnyttan
Satya Brink har nära band till Encell och har länge forskat om äldres lärande och verkat som expert inom utbildningspolicy och utbildningssy...
-
Konferens 17 november: Att stödja vuxnas karriärnavigering
Nordic Network for Adult Learning ordnar den 17 november en konferens med fokus på karriärvägledning för vuxna. Konferensen hålls vid VIA Un...
Senaste publikationer:
- Bjursell, C. (2024). Lifelong learning: Politics and philosophy. In: Olav Eikeland & Hedvig Skonhoft Johannesen (Ed.), Lifelong learning: Expanding concepts and practices (pp. 59-77). Berlin: Peter Lang Publishing Group
- Dybelius, A. (2024). Förmiddag i P4 Jönköping [Radiosändning].
- Dybelius, A. (2024). Eftermiddag i P4 Jönköping [Radiosändning].
- Dybelius, A. (2024). Grattis på 500-årsdagen, Jönköping! [bloggpost]. Jönköping: Jönköping University
- Gillberg, C. (2024). Ambiguities and ongoing professionalisation processes in Swedish preschools: Curriculum reform and participatory knowledge production for sustainability.
- Hansson, E., Gillberg, C., Svensson, N., Ivarsson, L., Åkerhag, M., Barrera Espinoza, E. (2024). What's leadership got to do with it? Children's sustainable futures.
- Bjursell, C. (2024). Lifelong learning and higher education. In: Sara Santesson & Sara Andersson (Ed.), Lifelong learning and Higher Education: New (and Old) Perspectives: Proceedings from the 2022 Lund University Conference on Teaching and Learning (pp. 11-26). Lund: Joint Faculties of Humanities and Theology, Lund University
- Dybelius, A. (2024). Sveriges sista krig: Berättelsen om ett liv och generallöjtnanten som räddade Sverige.
Alla träffar från DiVA (1079)
Om Encell
Encell är en samverkans- och nätverksnod för forskning och kunskapsutveckling om det livslånga lärandet. Encell inrättades på initiativ av regeringen 2001, och leds idag av docent Ingela Bergmo-Prvulovic.
Här hittar du mer information om vår forskning.