Att knäcka den sociala koden i förskolan
Det är roligt när forskningsresultat kommer ut i olika format. I poddavsnittet i serien "Knäcka Sociala Koden" av Jassim Ahmadi, talar han med forskaren Madeleine Sjöman om barn i behov av särskilt stöd i förskolan och hur lärarna kan göra för att öka barnets engagemang.

%20do_not_save_me.jpg)
CHILD-forskaren Madeleine Sjöman
Länk till poddavsnittet Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. om barn i behov av särskilt stöd i förskolan och hur lärarna kan göra för att öka barnets engagemang.
Mer om Madeleine Sjömans forskning:
CHILD-forskaren Madeleine Sjömans avhandling blev ”Skolportens favorit”
Barn med beteendesvårigheter är inte lika engagerade i förskolan som andra barn, vilket påverkar deras lärande och utveckling. Extra stöd behöver sättas in redan på förskolan konstaterar Madeleine Sjöman i sin avhandling.
För ytterligare information, kontakta Madeleine Sjöman.